Wat heeft Nederland in huis aan regionale specialiteiten en authentieke streekproducten? En wat is er in eigen land allemaal te bezoeken en beleven? De komende weken gaan tv kok René Pluijm en presentatrice Evelyn Struik hier samen met verschillende families naar op zoek voor het nieuwe RTL4 programma Lekker weg aan tafel. Tilburg en omgeving bijt aanstaande zondag 1 mei het spits af om 17.00, net voor het programma “Life 4 You”.
LEKKER WEG AAN TAFEL
In het programma staat het (culinaire) karakter van de regio centraal. Terugkerend icoon van het programma is een opvallende eettafel die steeds op een bijzondere plek in een regio of stad staat. Elke aflevering onderneemt een familie die iets te vieren heeft in een omgeving drie activiteiten. Tegelijkertijd gaat tv kok René Pluijm op zoek naar de beste streekingrediënten, speciaalzaken en lokale lekkernijen voor het diner dat hij ’s avonds verzorgt voor de familie.
In de eerste uitzending gaat René Pluijm bier brouwen in een Trappistenklooster en bezoekt de biologische boerderij ’t Schop in Hilvarenbeek. De familie neemt onder andere een kijkje in Nederlands Leder & Schoenenmuseum in Waalwijk. De tafel bevindt zich op een prachtige plek in het enig bewaard gebleven sterrenbos van ons land: de Oude Warande in Tilburg. De uitzendingen lopen van 1 mei tot en met 5 juni en van 28 augustus tot en met 2 oktober en worden herhaald de zondag erna om 09.00 uur bij RTL4. In de volgende uitzendingen worden onder andere Twente, Bergen op Zoom & de Brabantse Wal, Midden-Limburg, Zeeland, de Gelderse Poort, de Achterhoek en de Veluwe bezocht.
SAMENWERKING
Het nieuwe en verrassende tv-concept is ontwikkeld Door het Nederland Bureau voor Toerisme & Congressen en VVV Nederland in samenwerking met producent Endemol en zoomt in op de Nederlandse provincies, regio’s en steden vanuit toeristisch-recreatief en culinair perspectief. Met de samenwerking voor ‘Lekker weg aan tafel’ bundelen het NBTC en VVV Nederland de krachten ter bevordering van het binnenlands toerisme. Het tv-programma biedt inspiratie en maakt de consument wegwijs in de vele mogelijkheden voor toerisme, recreatie en vrijetijdsbesteding in eigen land. Het toeristisch bedrijfsleven krijgt hierbij ruim de gelegenheid om zichzelf goed op de kaart te zetten.