Menu
Restaurant / Trends

Promotie maken voor je restaurant: 4 tips

Het is niet altijd even gemakkelijk om je hoofd boven water te houden in de horeca. De opkomst van allerlei nieuwe, hippe restaurants en het verlaagde besteding gemiddelde van de Nederlander helpt hier zeker niet aan mee. Laten we ook het rookverbod niet vergeten – de overheid maakt het de horecaondernemers er niet gemakkelijker op. Extra reden om je restaurant dus zoveel mogelijk te promoten via alle mogelijke kanalen. Met deze tips kun je de promotie van jouw horeca onderneming wellicht nog wat aansterken.

1. Promotiematerialen ontwerpen en bedrukken

Het is voor iedere onderneming verstandig om voldoende promotiematerialen te hebben; zo ook voor de horeca onderneming. Of je de materialen nu gebruikt om in de brievenbussen te steken, of het aan nieuwe gasten meegeeft voor thuis – je naam verspreiden is essentieel. Laat je promotiematerialen dan ook ontwerpen en drukken door een professional zoals bijvoorbeeld ReclameMaterialen.com. Zo kost het je niet teveel tijd en energie en heb je de benodigde promotiematerialen binnen een paar dagen op je deurmat liggen.

2. Promotiematerialen tentoonstellen

Wanneer je de promotiematerialen eenmaal binnen hebt is het ook belangrijk om ze op de juiste manier tentoon te stellen. Plaats bijvoorbeeld leuke folderhouders op de tafels waar je een brochure en visitekaartje insteekt. Zo hebben de bezoekers van jouw onderneming iets om te lezen behalve de menukaart en is de kans groot dat ze een visitekaartje in hun zak steken.

3. Social media

Houd ook de social media kanalen van je onderneming goed bij. Je kan dit uitbesteden bij een professional maar kan dit met wat handige tips ook gewoon lekker zelf doen. Scheelt je weer in de kosten natuurlijk. Probeer wekelijks minimaal 1 of 2 keer een leuke update te plaatsen. Houd bij het plaatsen de AIDA formule in de gaten: Attention, Interest, Desire, Action. Jouw doelgroep (en volgers) zullen namelijk niet reageren op iets wat ze niet aanspreekt, interesseert of waar ze simpelweg geen behoefte aan hebben.

4. Organiseer een evenement

Zijn er geen evenementen in de omgeving waar je bij aan kunt sluiten, organiseer dan zelf een evenement. Als horeca onderneming misschien wel een van de gemakkelijkste manieren om jouw zaak te promoten. Denk bijvoorbeeld aan een pubquiz, een bier avond of een andere thema avond. Blijf dicht bij je onderneming en insteek wanneer je een concept gaat bedenken. Een Ierse kroeg hoeft natuurlijk geen chique high tea te organiseren. Valt het evenement in de smaak? Kijk dan of je hier een terugkerend iets van kunt maken.