Menu
Trends

Next Generation Horeca Trendgids 2011

2011 wordt het jaar van de transparantie lokaal boven biologisch sterrenchefs die van keuken ruilen en de doehetzelfconsument.

Dat voorspelt althans de Horeca Trendgids 2011 van Next Generation een online en offline platform voor mensen werkzaam in de horeca dat zich richt op innovatie procesverbetering trends en nieuwe media.

Transparantie
Woordvoerder Alexander Dolstra 2011 wordt bovenal het jaar van de transparantie. Veel consumenten zijn de onverschilligheid in de horeca beu en zullen dit sterker gaan uiten op blogs Facebook Twitter en andere sociale media.

Tegelijkertijd biedt dit kansen waarop de innovatieve horeca kan inspelen. Degene die inspelen op deze ontwikkeling en zich onderscheiden kunnen rekenen op een positieve reactie uit de markt.

Meer trends
Een ander aspect dat volgens de trendgids echt doorbreekt in 2011 is payrolling. Ook verkiezen gasten lokale producten boven biologisch komt er meer draagvlak voor voedingswaarden en afkomst ruilen sterrenchefs van keuken zijn groenten het nieuwe vlees is er de opkomst van de doehetzelfconsument en kan de horeca niet meer om sociale media heen.

Ingrediënten die we gaan terugzien in 2011 zijn hummus perenstroop lavendel eetbare bloemen honing en Warmonderboter van de blaarkop. Verder kan een horecagelegenheid zonder goede webpagina echt niet meer lijkt bier de harten niet meer te warmen is prosecco gemeengoed geworden hebben ellenlange menukaarten nog maar weinig fans en passen grote porties niet meer bij onze levensstijl.

De gids
De Next Generation Horeca trendgids 2011 heeft als doel de horeca handvatten te bieden om te innoveren binnen ieders budget. Aan de hand van twintig trends illustraties en voorbeelden laten we zien welke ontwikkelingen er zijn en hoe deze toegepast kunnen worden.

De Next Generation Trendgids 2011 is bedoeld als inspiratienaslagwerk om ideen op te doen die passen bij de visie en doelgroep van de horecaondernemer.