Vanaf 1 april 2011 wordt Conrad van Tiggelen (46) benoemd als directeur Destinatiemarketing bij het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). Momenteel is Van Tiggelen als manager van de NBTC-vestiging Noord-Amerika verantwoordelijk voor de marketingstrategie en -activiteiten in de Verenigde Staten en Canada.
VERSTERKING INTERNATIONALE MARKETINGKRACHT
Met de benoeming van Van Tiggelen geeft algemeen directeur Jos Vranken invulling aan een beperkte maar wezenlijke structuurwijziging, waarbij verdieping en versterking van de destinatiemarketing centraal staat.“Met het oog op de grote en groeiende concurrentie van Nederland als bestemming en snel veranderende omgevingsfactoren, wordt met de komst van Conrad van Tiggelen de (inter)nationale marketingkracht versterkt. Op deze manier worden meer bezoekers en bestedingen in Nederland gestimuleerd. Van Tiggelen brengt grote ervaring en expertise mee op het gebied van destinatiemarketing en vormt een waardevolle uitbreiding van het Management Team”, aldus Vranken.
LOOPBAAN VAN TIGGELEN
Van Tiggelen is sinds 1990 werkzaam bij het NBTC: hij begon bij het NBTC in België (Brussel), om uiteindelijk via NBTC Frankrijk (Parijs) terecht te komen bij de NBTC-vestiging Noord-Amerika in New York. Van Tiggelen was hier vestigingsmanager van 2001 tot en met 2011. De opvolging van Van Tiggelen in Noord-Amerika wordt zo spoedig mogelijk ingevuld.