Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen blijft hoog op de agenda
Woensdag 8 februari 2012 heeft Golden Tulip Hotel Central wederom de Golden Green Key tijdens de landelijke Green Key uitreikingen van 2012 ontvangen. De Green Key is hét internationale keurmerk voor bedrijven in de toerisme- en recreatiebranche die serieus en controleerbaar bezig zijn met duurzaamheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) en met zorg omgaan met het hotel in de natuurlijke omgeving.
Jarenlange inzet officieel beloond
Karin Rademaker is erg trots op het behouden van het gouden keurmerk. “Ondanks de crisis werd het aantal eisen verhoogd en aangescherpt. Het is ons echter gelukt het gouden niveau te behouden en daar zijn wij bijzonder trots op! Het behouden van deze titel bewijst maar weer dat we op de goede weg zitten. Bij iedere investering die er wordt gedaan, wordt al jarenlang gekeken naar zuinig energieverbruik en we nemen onze verantwoordelijkheid op maatschappelijk gebied. Net als het gehele team van Central, want iedereen draagt graag zijn of haar eigen steentje bij. Een van de grote investeringen was de “Operatie Lampen”, waarbij alle gloeilampen in het gehele hotel vervangen moesten worden door LED-verlichting. Deze techniek is gelukkig de laatste jaren enorm verbeterd en nu ook beschikbaar in warmer licht. Alleen de lampen in de zes kroonluchters in onze brasserie zijn de laatste, maar daarvoor hebben wij dispensatie gekregen. De juiste dimbare lampen worden namelijk pas eind 2012 op de markt verwacht.
De Green Key is een steeds groter wordend symbool waaraan kwaliteitsbedrijven te herkennen zijn. Stichting KMVK (Keurmerk Milieu, Veiligheid en Kwaliteit) kent het keurmerk voor één jaar toe en voert elk jaar controles uit.
Golden Tulip Hotel Central
Central investeert telkens in nieuwe zaken om het comfort steeds beter te maken voor haar gasten, of zoals Tonny Rademaker altijd zegt: “Central steeds mooier te maken”.
Zo zijn er onlangs in december en januari 35 hotelkamers geheel gerenoveerd waarin alles nu “Green Key” is, maar tevens ook een eigentijdse en lichtere uitstraling.
Met een reeks aan mogelijkheden en faciliteiten voor zowel de zakelijke- als de vrijetijdsgast is Golden Tulip Hotel Central het kloppende hart in de binnenstad van
’s-Hertogenbosch. Het hotel bestaat uit o.a. 125 kamers (waarvan o.a. 3 suites, in totaal 9 verschillende kamertypes), 12 multifunctionele vergaderzalen en de prachtige middeleeuwse gewelvenkelder “De Hoofdwacht” voor recepties, stijlvolle diners en mooie feesten. Naast het restaurant, de Brasserie en twee bars, is het neusje van de zalm het fitnesscentrum op de 7e etage met een bijzonder uitzicht op de Sint-Jan.
Over Louvre Hotels & Golden Tulip
Met meer dan 1.000 hotels in 40 landen is Louvre hotels de op een na grootste Europese en wereldwijd de 8e hotelketen. De keten is eigendom van Starwood Capital Group. Golden Tulip, onderdeel van Louvre Hotels, heeft 50 jaar ervaring als franchise-onderneming en heeft hotels in het midden-, hoog-, en luxe segment. Golden Tulip heeft meer dan 200 hotels. De merken Tulip Inn (drie sterren), Golden Tulip (vier sterren) en Royal Tulip (vijf sterren), bieden in Europa, het Midden Oosten, Afrika, Azië, het Pacifisch gebied en Amerika een internationale standaard aan service en faciliteiten met een persoonlijke touch. Louvre Hotels voert naast Golden Tulip de merken Premiere Classe, Campanile, Kyriad en Kyriad Prestige.
Louvre Hotels is in de Benelux vertegenwoordigd met de merken Golden Tulip en Tulip Inn (55 hotels), Campanile (21 hotels) en Premiere Classe (2 hotels).
Zie voor meer informatie www.goldentulip.com of www.louvre-hotels.com