Bestellen in een handomdraai
Hoe trek je op een subtiele manier de aandacht van de bediening tijdens een romantisch etentje? Een groep studenten aan de Utrechtse Hogeschool TIO denkt de oplossing te hebben. En die is even simpel als doeltreffend. In plaats van je eigen hand in de lucht te houden, draai je de Orderhand op je tafel omhoog. Een handje omhoog is het teken voor de bediening om in actie te komen. Is de gast tevreden, blijft de Orderhand omlaag.
Niet storen
De studenten Hotel- en Eventmanagement onderstrepen het service aspect van de Orderhand. Natuurlijk zal het personeel op een vragende blik of opgestoken hand nog steeds alert reageren. Kim Jansen: “Het persoonlijke contact vormt de basis van iedere horeca onderneming. Maar met een Orderhand op tafel worden gasten nooit in een gesprek gestoord. In een handomdraai trekt de gast de aandacht van de bediening. En het personeel kan geen wens missen als het gasten én tafels goed in de gaten houdt.” De jonge marketeers verwachten dat de Orderhand meer efficiëntie brengt op terrassen en in restaurants, kantines en bowlingcentra door een verbeterd overzicht. Ook voor medewerkers met een verstandelijke beperking lijkt de duidelijke Orderhand een aanwinst.
Mini-onderneming
Orderhandsc is een nieuwe mini-onderneming van Hogeschool TIO te Utrecht. De uitvinder en eigenaar van de Orderhand heeft de marketing en verkoop aan acht studenten aan de opleiding Hotel- en Eventmanagement toevertrouwd. Die richten zich met het product in eerste instantie op de Nederlandse restaurants, terrassen, bowlingbanen, poolcentra, en kantines. De Orderhand is gemaakt van duurzaam materiaal en uitgevoerd in bordeaux rood en zwart.
Orderhand.com
Bron: Mag ik nog een drankje?, Persbericht.nu 06 december 2010