Uniforme bedrukking: niet om te onderschatten
Drukwerk is misschien wel een van de laatste dingen waar je aan denkt als je beslist om in de zakenwereld te stappen en een ondernemer te worden. En wie kan het je ook kwalijk nemen? Er zijn duizenden dingen waar je als startende ondernemer mee geconfronteerd wordt die vast en zeker al je aandacht opslorpen. Toch is het van belang al van bij het begin stil te staan bij het belang van drukwerk en dan vooral een uniforme bedrukking. Iets dat misschien wel bij uitstek in de horecabranche een groot verschil kan uitmaken.
Je vertelt een verhaal
Iedere uitbater van een zaak in de horeca beseft wel dat drukwerk nodig is voor de zaak. Menukaarten dienen bedrukt te worden, bierviltjes, drankkaarten en ga zo maar door. Waar er jammer genoeg nog te weinig bij stil gestaan wordt is het belang van dit op een uniforme manier te doen. Denk er zelf maar even over na: wat zegt het jou als klant als je aankomt bij een leuke zaak om dan te ontdekken dat de menukaart in flashy roze gedrukt is met comic sans MS als lettertype terwijl de drankkaart klassiek bruin met times new roman is? Juist: dat geeft een slordige indruk, alsof er niet over nagedacht is. En het laatste wat je kan hebben als zaakvoerder is dat men aanneemt dat je niet nagedacht hebt over elk aspect van je zaak. Een uniforme stijl in bedrukking geeft dan ook een heel ander verhaal: je vertelt namelijk het verhaal van jouw zaak en jouw stijl aan de klant via je menukaart, via je bierviltjes en meer. Zo beseft de klant ook: dit ademt iets uit.
Alles bedrukken!
Je kunt het zo gek niet bedenken of het kan gedrukt worden. Dat is dan ook misschien wel goed om in het achterhoofd te houden. Hoe verder je de stijl van je zaak en de uniformiteit ervan doortrekt hoe meer eigenheid je immers zult hebben. En als er nu één ding is waar klanten wild van lopen is het wel eigenheid. Banners, placemats, deurhangers tot aanstekers en notitieblokjes. Je kan het allemaal laten drukken in jouw stijl. Jouw verhaal zo goed mogelijk uitdragen: dat is toch net waarom je ondernemer geworden bent?