Nijmegen, 2 november 2010 – Op dinsdag 2 november 2010 zijn voor de zevende keer de felbegeerde Nightlife Awards uitgereikt in Matrixx in Nijmegen. De Nightlife Awards worden jaarlijks uitgereikt en had dit jaar het thema “Het gezicht van het Nederlandse Nachtleven”. Elke weekend genieten duizenden gasten van een spectaculair avondje uit in het Nederlandse nachtleven.
De sector is behoorlijk in beweging en speelt in op concepten die regelmatig wisselen, om aan de wens van de gasten te voldoen. Uit heel Nederland zijn ondernemers met hun personeel afgereisd om aanwezig te zijn bij de uitreiking. Zij konden na de feestelijke uitreiking genieten van een avond vol entertainment met Nikki Plessen, DJ Billy the Klit, Sterretje van Oh, Oh Gerso, Starkoo, DJ Patrick, Tess, Rob van Daal en vele anderen.
Populairste danscafé (tot 500 personen): Danzig, Den Haag
Den Haag heeft het imago een moeilijke uitgaansstad te zijn voor ondernemers. Danzig in Den Haag is al jaren hét feestcafé van de residentie. En juist dit langdurige Haagse succes maakt Danzig de terechte winnaar van een Nightlife Award. De dynamische leiding zorgt telkens voor een vernieuwende programmering. Zo blijft dit een van de best bezochte horecabedrijven van Den Haag, waarbij eerder geïnvesteerd wordt in markante decoratie en top feestcafé dj’s dan in een duur interieur. Danzig weet verschillende doelgroepen telkens weer te verleiden om terug te komen naar het bedrijf. Onder andere door een sterk marketingbeleid qua promotie via social media. Danzig levert daarmee het bewijs dat een ouderwets gezellig product tot een groot succes te maken is bij de veeleisende doelgroepen uit 2010.
Populairste clubs (500 t/m1500 personen): Club Noa, Leeuwarden
De winnaar van vorig jaar, blijft leidend in concepten. Op donderdag is er Studentnight in disco-club stijl. De vrijdag is gereserveerd voor speciale thema avonden (Hardcore, Reggea etc) en op zaterdag draaien ze echte club house. Bij alle avonden kent Noa een gevarieerd programma met grote artiesten en deejays met veel decoratie zoals danseressen. ‘More value, for less money’, gekoppeld aan een intensieve marketing, betaalbare entree en lage consumptieprijzen in een trendy en intieme sfeer met gemotiveerd en gastvrij personeel. Zo blijft het bedrijf verschillende doelgroepen boeien. Ook de marketing is bij Noa in vertrouwde handen, aangezien het in de afgelopen jaren is uitgegroeid van een provincieclub naar een club met landelijke uitstraling. Bovendien speelt het in op de trend om ook als vaste locatie elders in de stad succesvolle outdoor concepten te realiseren. Dat is niet alleen goed voor de omzet, maar heeft ook een enorme marketingwaarde.
Populairste Mega clubs (vanaf 1500 personen): Matrixx, Nijmegen
Matrixx onderscheidt zich met een brede, zeer gevarieerde en ijzersterke programmering. Een gezonde mix van eigen concepten afgewisseld met enkele landelijke bekende feesten. Het bedrijf spreekt dan ook tot de verbeelding bij diverse doelgroepen. De directie beschouwt iedere avond als een speciaal evenement en heeft zijn professionele organisatie daar volledig op afgestemd. Bovendien is Matrixx de eerste (mega) club buiten de randstad die nationale bekendheid geniet. Daarmee is het bedrijf van groot belang voor de totale branche. Matrixx bewijst daarmee dat ook de ‘provinciale’ clubs in de top kunnen meedraaien en daarmee hebben ze menig clubeigenaar, vooral ook buiten de Randstad, geïnspireerd en vooral ook gemotiveerd om kwaliteit en creativiteit te in te zetten bij het ondernemen in deze sector.
Nederlandse uitgaanspubliek heeft gestemd
Jongeren in Nederland hebben een ruime keuze voor een spetterende avond in het Nederlandse Nachtleven. Ruim 45.000 stemmen zijn er uit gebracht, die samen met een beoordeling van een vakjury bepalen welke uitgaansgelegenheid zich “het gezicht van het Nederlandse nachtleven” mag noemen. Tot en met 11 oktober kon het Nederlandse uitgaanspubliek via internet en sms stemmen op 250 uitgaansgelegenheden.
Bron: Uitgaansleven in Nederland bekroond , Horeca.org 3 november 2010