Menu
Trends

Utrechtse horeca start revolutie met digitale menukaart

Horecabezoekers in Utrecht kunnen vanaf heden gebruik maken van Otoucho, de digitale menukaart. De horecabezoeker kan aan tafel door de digitale menukaart bladeren en ook direct zelf bestellingen plaatsen. Volgens de Nederlandse horeca is dit de toekomst, niet voor niets is Otoucho uitgeroepen tot winnaar van de Horecava Innovation Award 2010.

De groep horecabezoekers die snel en efficiënt geholpen wil worden is de laatste jaren sterk toegenomen. Die behoefte wordt beantwoord met Otoucho. Via een aanraakscherm aan tafel bestelt de gast zelf, waardoor het personeel meer tijd heeft voor persoonlijke aandacht en service. “Wachten is niet meer van deze tijd. Daarnaast is een horecabezoek ervoor om met elkaar te genieten en dat is nu juist waar Otoucho aan bijdraagt.”, aldus woordvoerder Gabriël van der Kruijk van Grenos, het bedrijf achter Otoucho.

Volgens horecaondernemer Pieter Bos van Restaurant Maria reageren zijn gasten enthousiast op Otoucho. “Vooral de uitgebreide informatie en de foto’s geven de gast meer inzicht in hetgeen wij bieden. Dat maakt het horecabezoek voor onze gasten nog completer. Het personeel moet nog wel wat wennen, maar ook zij zien de voordelen ervan in.”, aldus Bos. Restaurant Maria heeft een deel van haar tafels voorzien van Otoucho, zodat haar gasten eraan kunnen wennen. Het aantal tafels met Otoucho wordt uitgebreid naarmate de vraag groeit en volgens Bos zal dit niet lang op zich laten wachten.

Mark Harmsen van Grand Café King Arthur geeft aan dat Otoucho volledig past in het huidige tijdsbeeld. Harmsen: “De hedendaagse gast is veeleisend en wenst graag zo snel mogelijk geholpen te worden. Met Otoucho spelen we in op die behoefte. De kracht van de digitale menukaart zit in tijd. Daar waar mijn personeel altijd haast heeft, heeft Otoucho alle tijd om mijn gasten van informatie te voorzien, suggesties te doen en zo snel mogelijk een bestelling op te nemen. Hierdoor kunnen wij ons zelfs op de drukste momenten richten op service en aandacht. Precies datgene waar het om draait in de horeca.”

De lancering van Otoucho in Utrecht is de eerste in de reeks. Nog dit jaar zullen ook Rotterdam, Den Haag en Amsterdam volgen. Horecabezoekers in Utrecht kunnen gebruik maken van Otoucho bij Restaurant Maria, Grand Café Carré, Zalencentrum Poort van Kleef, Restaurant Harbour en Grand Café King Arthur.

Bron: Grenos Utrechtse horeca start revolutie met digitale menukaart, via Nieuwsbank.nl 26 oktober 2010